FAQ Hogedrukreinigers

Meest gestelde vragen hogedrukreinigers
 

1) Waar kan ik een hogedrukreiniger van Nilfisk kopen? 
2) Waar kan ik onderdelen van een hogedrukreiniger van Nilfisk kopen? 
3) Mijn hogedrukreiniger doet het niet meer. En nu? 
4) Wat zijn de kosten van reparatie van een hogedrukreiniger? 
5) Mijn Patiocleaner (terrasreiniger) doet het niet (correct)? 
6) Past de huidige Patiocleaner op de oudere types hogedrukreiniger?
7) Hoeveel garantie heb ik op mijn hogedrukreiniger en haar onderdelen? 
8) In de gebruiksaanwijzing van de hogedrukreiniger staat dat ik een terugslagklep dien te installeren? 
9) Waarom is mijn Powerspeed nozzle van de hogedrukreiniger gescheurd? 
10) Ik heb een ouder type hogedrukreiniger, zijn hier nog onderdelen/accessoires voor leverbaar? 
11) Ik heb een hogedrukreiniger gekocht en in de gebruiksaanwijzing staat dat ik filter 2A moet monteren, maar deze zit niet in de doos? 
12) Wat betekenen alle extenties in de naam van de hogedrukreiniger? 
13) Welke hogedrukreiniger past het beste bij mij?
14) Staat uw vraag er niet bij?

 



 

1) Waar kan ik een hogedrukreiniger van Nilfisk kopen?
U kunt onze hogedrukreinigers o.a. vinden bij de volgende verkooppunten: Formido, Bouwmaat, Boerenbond, Welkoop, Provak, Enorm en Probin.

                                                                                                                                                                                                            Naar boven..

2) Waar kan ik onderdelen van een hogedrukreiniger van Nilfisk kopen?
De onderdelen en accessoires van onze reinigingsmachines zijn veelal op bestelling leverbaar bij de volgende verkooppunten: Formido, Bouwmaat, Boerenbond, Welkoop, Provak, Enorm en Probin.
Klik hier om online onderdelen van een Nilfisk hogedrukreiniger te bestellen.

 

3) Mijn hogedrukreiniger doet het niet meer. En nu?
U kunt uw hogedrukreiniger inleveren bij uw dealer waar u deze heeft gekocht. Mocht u onverhoopt niet meer weten waar dat was of de dealer bestaat niet meer dan kan de machine ingeleverd worden bij een huidige dealer. De dealer zal in eerste instantie kijken of zij het probleem eenvoudig kunnen oplossen. Als dit niet het geval is dan zullen zij de machine ter reparatie af laten halen door onze ServicePartner VVS. Deze zal de machine binnen 5 tot 7 werkdagen gerepareerd retour sturen naar uw dealer.

Onze ServicePartner VVS is tevens degene die beoordeelt of de reparatie onder garantie valt of niet. Wanneer zij beslissen dat het geen garantie betreft zullen zij onze dealer een prijsopgaaf doen toekomen waarna u dient te beslissen of u dit wilt laten repareren of niet.

Over de beslissing "geen reparatie onder garantie" kan niet met Nilfisk worden gecorrespondeerd. Naar boven..

4) Wat zijn de kosten van reparatie van een hogedrukreiniger?
Nilfisk werkt met een vast tarief voor reparatie, onze No Nonsense All-inclusive reparatieservice.

Klik hier voor meer info. Naar boven..

5) Mijn Patiocleaner (terrasreiniger) doet het niet (correct)?
Heeft u de bijgeleverde gebruiksaanwijzing gelezen? Hier vindt u precies wat u moet doen voordat u de Patiocleaner voor de 1e keer in gebruik neemt.

Draait de rotorarm niet rond?
=> Weet u zeker dat u de juiste sproeikop (nozzle) heeft gemonteerd? Wanneer dit niet geval is zal deze geen druk geven en niet ronddraaien. Monteer de sproeikop volgens de gebruiksaanwijzing.

Eerst draaide de rotorarm wel rond en na verloop van tijd niet meer?
=> Er bestaat een mogelijkheid dat er vuiligheid is vastgekoekt waardoor de rotorarm vastloopt. U kunt de rotorarm eenvoudig "demonteren" en schoonmaken onder de kraan.

Bij het reinigen van mijn terras "trek" ik met de Patiocleaner strepen?
=> Wellicht moet u uw snelheid van reinigen aanpassen. Wanneer u de Patiocleaner te snel over het te reinigen oppervlakte beweegt, zal dit strepen trekken.  Naar boven..

6) Past de huidige Patiocleaner op de oudere types hogedrukreiniger?
De Patiocleaner past uitsluitend op de volgende types:

KEW Hobby 1000-3999*
KEW Dynamic 4000-4999
Alto Compact 1000-1999*
Alto Hobby 3000-3999*
Alto Dynamic 6900-7999
Alto Force 5000-5999
Alto Active 2000-3999*
Alto Speed 4000-4999*
Alto E125-135
Alto C110
Nilfisk-Alto C110.1 / C100.3*
Nilfisk-Alto C100.2 / C100.4 / C 100.3 / C110.2 / C120.1 / C120.2 / C120.4 / E130.1 / E130.2 / E135.1 / E140.1 / E140.2 / E145.1

*voor connectie heeft u de Click&Clean lans, artikel 6411137, nodig. Deze is los verkrijgbaar bij uw dealer.

------------------------------------------------------------------------------------

Kew Hobby 1200-1299**
Kew Hobby 100**
Kew Professional 6000-6499**
Alto Professional 9000-9999**
Alto pro 9000-9999
Alto P140
Alto P150
Nilfisk-Alto P130.1 / P150.1 / P160.1

**voor connectie heeft u de verlenglans, artikel 6526027, nodig.
Deze is los verkrijgbaar bij uw dealer.  Naar boven..

7) Hoeveel garantie heb ik op mijn hogedrukreiniger en haar onderdelen?
Op onze complete serie hogedrukreinigers - Compact, Excellent en Pro - geven wij standaard 5 jaar garantie (geldig vanaf 1 januari 2009). Er wordt géén garantie gegeven op slijtageonderdelen. De garantie vervalt bij verkeerd gebruik (bijv.te lange verlengkabel, schade door zand, vorst en bij een verstopte sproeier) en/of bij toepassing van een consumentenmachine voor professioneel gebruik.

Over de beslissing "geen reparatie onder garantie" kan niet met Nilfisk worden gecorrespondeerd. Naar boven..

8) In de gebruiksaanwijzing van de hogedrukreiniger staat dat ik een terugslagklep dien te installeren?
De gebruiksaanwijzing is een Europese vertaling. In een aantal landen is de terugslagklep reeds verplicht, in Nederland (nog) niet. U kunt dus de hogedrukreiniger in gebruik nemen zonder terugslagklep. Deze is echter wel verkrijgbaar, met artikelnummer 106411177, bij uw dealer.  Naar boven..

9) Waarom is mijn Powerspeed nozzle van de hogedrukreiniger gescheurd?
In de Powerspeed zit een kogeltje; de hogedruk laat deze ronddraaien waardoor de nozzle haar typerende roterende straal krijgt. Wanneer u de machine start dan dient u de lans naar beneden te wijzen. Als u namelijk de lans naar boven houdt en u start uw hogedrukreiniger dan zal het kogeltje onder hogedruk naar boven schieten waardoor de nozzle scheurt. Uiteraard valt dit niet onder garantie.  Naar boven..

10) Ik heb een ouder type hogedrukreiniger, zijn hier nog onderdelen/accessoires voor leverbaar?
Voor de meeste hogedrukreinigers zijn nog onderdelen/accessoires te bestellen. U kunt het beste contact opnemen met uw dealer, zij kunnen u hierover informeren.  Naar boven..

11) Ik heb een hogedrukreiniger gekocht en in de gebruiksaanwijzing staat dat ik filter 2A moet monteren, maar deze zit niet in de doos?
Het filter 2A is reeds gemonteerd in de machine. U kunt de Gardenakoppeling (waterslangkoppeling) eraf schroeven en hier ziet u een wit zeefje. Dit is het filter 2A.  Naar boven..

12) Wat betekenen alle extenties in de naam van de hogedrukreiniger?
De opbouw van ons artikelnummer is als volgt:

C100.3-5 betekent bijvoorbeeld:
C = Compact serie
100 = 100 bar
.3 = 3e "generatie"
-5 = 5 meter hogedrukslang

De volgende extensies zijn vervolgens standaard:
PC = Patiocleaner Compact
P = Patiocleaner Plus
A = Autowasborstel
D = Rioolreinigingsset

In de Compact 110 serie staat X-TRA voor mobiele uitvoering
In de Compact 120 serie staat X-TRA voor slanghaspel
In de Excellent serie staat X-TRA voor slanghaspel
In de Pro serie staat X-TRA voor slanghaspel
In de Excellent serie staat S voor stationair beugel
In de Pro serie staat B voor basisuitvoering
In de Pro serie staat X-TRA voor slanghaspel  Naar boven..

13) Welke hogedrukreiniger past het beste bij mij?
Nilfisk heeft drie productgroepen in haar assortiment tw: de Compact, de Excellent en de Pro serie.

De Compact serie is geschikt voor wanneer u de machine af en toe gebruikt om een klein terras te reinigen. De Excellent serie is perfect voor de grotere schoon te maken oppervlaktes en uitmate geschikt voor het reinigen van de auto en caravan. De Pro serie is een semi-professionele hogedrukeiniger geschikt voor de zwaardere reinigingstaken.

Voor meer info kijkt op productvergelijking.  Naar boven..

14) Staat uw vraag er niet bij?

Stel uw vraag gerust per e-mail, klik hier voor contact. Wij proberen uw vraag zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Naar boven..